انکه خود را نشناخت .خود را در نیافت .به عظمت خلقت خود دانا نشد.سیر عقلانی.اشتداد علوم در خود.منکشف.ن
انکه خود را نشناخت .خود را در نیافت .به عظمت خلقت خود دانا نشد.سیر عقلانی.اشتداد علوم در خود.منکشف.ننمود.در این جهان .پس به چکار پرداخت .نطفه بود .اب بیقدر .جهانی از دانش وعلم شد .تربیت یافت تعلیم وعلوم را دانا شد . موفق به اسقرائ علوم وتبحر در دانش ایقانی پیدا نمود سیر سماوات .افاق کرد به دقایق .رموز کائنات .بی بدیل بی نظیر .بلا احتذائ خلقت .مواجهه .متدبرانه .در پی حل مجهولات .شد . پس مجهول .من کیستم.من چیستم .غایت .هستی ام چیست .از کجا امده ام .امدنم بهر چه بود .به کجا میروم . با این انباشته واشتداد علوم .ودانائی . اگر تمام کتب عالم را جمع نموده در وسع یک بحر .باز هم مکان.کمیت دارد .چسان همه را در قوه .نفس مدبره خود به مجموع اوردی وعالم به مجهولات شدی .ایا محل تدبر ندارد .این عظمت خلقت تو زبهر چیست .خالق .مناظر .مشاهد .شهود .ومعقولات .عقلانی تو کیست . چه غرض از خلقت تو دارد .این بسیار نامه وکتب انزال شده واخرین.کتاب کنز وگنج لایفنا .چیست . تو ملکوتی .در جانی خاکی .تو تمام جبروت .عقلی در لباس اب وگل .تو شمیم لاهوتی . پس تعال .تعال .به بالا رویم به عرش علم .به عرش معرفت .قالب بشری .به قالب .الهی عرشی مبدل کنیم. به کعبه .طواف جمال الله رویم. حیف.نیست .از دو عدم .قبل ما نیستی .بعد هم نبود .در قبر .مدفون .توفیق بین عدمین .خدائی شویم . حیف نیست قدر پیام اور اورا ندانیم .124000.نبی دلسوز مهربان .ونور علی نور .شروق انوار فیض دهنده عقول .تعالی بخش.استکمال دهنده گان علم وادب .وکرامت انسانی . بذات وشرف انسانی .امام علم خود را .عطشان در کربلا .قربانی . ارج نهادن به انسانیت .عروج به مقامات عرشی ما نمود . انسان شویم خدائی شویم. خلق وخوی .ادب .حسینی .ص.را دارا شویم.سخاوت .حیائ .نجابت.وقار . بخدا حیف است از صرف عمر .ای دانایان .امام عطشان .امام نجات است. امام عروج دهنده علم واخلاق است.هزار جان بفدای لبان عطشان حسین صلی الله واله.
+ نوشته شده در شنبه ششم مرداد ۱۳۹۷ ساعت 14:56 توسط جمشیدی گیلان
|